Nieuwe krachten, nieuwe wensen.


Technologiereus Cisco liet een onderzoek uitvoeren naar de wensen en verzuchtingen van de nieuwe generatie werknemers. Veel meer dan te focussen op het loon, zijn de nieuwe kandidaten te vangen voor meer vrijheid, meer mogelijkheden om zelf te kiezen wanneer er gewerkt wordt. En uiteraard speelt sociale media een rol in dit alles. Interessante resultaten … Het wordt tijd dat Maslov zijn pyramide laat aanpassen!

2 Reacties op “Nieuwe krachten, nieuwe wensen.”

  1. Rudi De Bondt (@Rudidebondt) zegt :

    Dank je Alex om hierop de aandacht te trekken.
    De wijze waarop mensen met elkaar omgaan is de laatste jaren dramatisch veranderd. Privacy zoals de oude generatie (ik spreek voor mezelf 🙂 ) heeft verdedigd is voor de aanstormende professionelen geen punt meer. Vrijheid blijheid dient doorgetrokken in de werkomgeving.
    Een hele uitdaging voor de HR manager om zelf te veranderen en zijn bedrijf te overtuigen.

    • alexdossche zegt :

      Mijns inziens wordt het gebruik van Social Media nog altijd te veel gezien vanuit een privé-gebruik terwijl het onmiskenbaar een tool is voor vele mensen om ook professioneel hun “ding” te kunnen doen. Gelukkig zien we daar ook al veranderingen in.

      Wat veel kmo’s nog altijd zien als “de tijden zijn aan het veranderen” houdt voor hen juist het grootste risico in: alles IS reeds veranderd en er is geen weg terug.

Plaats een reactie