Tadaah!


Er gebeurt iets wonderbaarlijk wanneer we cadeautjes in ontvangst nemen. We zijn nieuwsgierig, opgewonden en kijken uit naar de inhoud. Van zodra we de geschenkverpakking er van afhalen, gaan we veelal naar een moment van ontnuchtering, realisme en misschien zelfs teleurstelling.
De gelijkenis met de selectie van bedrijfsbrede software is groot. Marketeers stellen het product voor als een deus ex machina, een oplossing voor de meest diverse vraagstukken binnen uw organisatie. De ontnuchtering wordt groter naarmate de geschenkverpakking er af gaat, naarmate de implementatie vordert.
Softwarehuizen moeten begrijpen dat een geschenkverpakking nodig is, maar dat inhoud primeert. Gezonde nuchterheid is aangewezen, zowel bij klant als leverancier.
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s