Volgende ?


Beste retailers,

Laten we een duidelijke afspraak maken. Wanneer ik jullie winkel binnenstap dan vind ik het elementair dat u zich op zijn minst de moeite neemt om mij te begroeten. Dat hoeven geen omhelzingen te zijn, eens droog knikken terwijl u met die andere klant bezig bent, is al een verzuchting.

Klanten, dat is geen vee. Ik wil niet aangesproken worden met “Volgende!”. Geloof me, beste retailer, waar u vandaag het voordeel haalt tegenover dat on-line geweld, is het mij aanspreken alsof ik die goede vriend ben die bij jou op bezoek komt.

En vooraleer te vragen naar de “Volgende!” vraagt u misschien beter aan de klant waarmee u bezig bent: “En wat staat er nog op uw verlanglijst ?” Up-selling en cross-selling, weet u nog ?  “.. et avec ceci, monsieur ?” of  “Que màs, senor ?”

Jullie retailers hebben het altijd over “customer experience” maar moeten soms eens terug naar de basics.

Deal ?

One response to “Volgende ?”

  1. Rudi De Bondt (@Rudidebondt) says :

    Experience is communicatie, en hetgeen jij aanhaalt Alex is essentieel en evident. Doch zoals de meeste evidente zaken worden ze dikwijls stomweg vergeten. Mensen die er bij stilstaan dat “de zogenaamde klant” eigenlijk een partner is die essentieel is om de winkel te doen draaien, dan gaat men heel anders beginnen omgaan met deze asset. Ditzelfde geldt voor medewerkers, vanaf men deze begint te zien als een investering en niet als een kost, blijkt er ineens veel meer mogelijk.

Geef een reactie

