Zo werkt dat niet, niet hier, niet bij ons …


Wanneer je met ERP-leveranciers en software-verkopers praat, weet dan dat de goede en bonafide leveranciers eerder business consultant dan verkoper zijn. Zij proberen aan de hand van hun softwarepakket je meestal te wijzen op een aantal zaken die kunnen worden aangepast, veranderd en verbeterd. Wie het geluk heeft een beslagen erp-leverancier over de vloer te krijgen zal weten wat ik bedoel als ik zeg dat dit soort gesprekken echt verhelderend kunnen zijn.

Vermijd dus bij een gesprek met een leverancier van dergelijke oplossingen te argumenteren met “zo werkt dat hier niet …” Dit soort opmerkingen zijn dodelijk voor de stroom aan ideeën, de creativiteit en uiteindelijk het enthousiasme waarmee je een erp-project samen met de consultant wilt opzetten.

Hieronder vind je nog zo een aantal van die creativity killers. Vermijd ze door je oordeel uit te stellen !

Advertenties

One response to “Zo werkt dat niet, niet hier, niet bij ons …”

  1. Rudi De Bondt says :

    De essentie is ‘meedenken’ en dit in twee richtingen.
    Een degelijk softwarepakket is gegroeid uit de noden van de gebruikers. Men mag er dus van uit gaan dat er heel veel praktijkervaring is geïmplementeerd. In die zin is zelfreflectie voor de nieuwe potentiele gebruiker een must. Men kan soms heel veel leren uit de werking van een softwarepakket om de flow binnen het bedrijf te optimaliseren. Anderzijds mag een pakket ook niet beperkend werken. In die zin is een gezonde mix een na te streven doel. De cartoon werkt dan ook in twee richtingen 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s